درباره ما

 

مؤسسه ی پدیدآورندگان کانون مهردانش فعالیت خود را در حیطه ی آموزش زبان انگلیسی به صورت تخصصی و مکالمه محور از سال 86 در شیراز آغاز نمود و در این زمینه به موفقیت های چشمگیری دست یافت. از آنجایی که خدمات آموزشی این مؤسسه منحصرا به اعضای این مؤسسه اختصاص داشت، بنا به تقاضای شما عزیزان، بر آن شدیم تا تجربیات خود را در حیطه ی آموزش زبان دوم، به متقاضیان خارج از مجموعه نیز در قالب مؤسسه ی زبان های خارجی مهردانش ارائه نماییم.

 

اکنون یک دهه تجربه تدریس زبان های خارجی را با دانش اساتید فن در هم آمیختیم و روشی نوین بر اساس تحقیقات Etienne Wenger و Jean Lave با عنوان یادگیری موقعیتی (Situated Learning) و تلفیق آن با روش کلاسیک آموزش زبان انتخاب کرده ایم تا بتوانیم تدریس زبان را به روشی تجربه محور و کاربردی که خود یادگیری را لذت بخش، ملموس و دلپذیرتر می کند، ارائه دهیم.

 

 

روش یادگیری موقعیتی (Situated Learning) چیست؟

 

روش یادگیری موقعیتی، روشی است که نخستین بار توسط Etienne Wenger و Jean Lave در سال 1990 بر اساس تحقیقات John Dewey، روانشناس و محقق در حیطه ی تجربه گرایی مطرح شد. در این روش بر خلاف روش کلاسیک آموزش که برپایه ی محتوای کتاب و رابطه ی شاگرد و استاد شکل میگیرد، اصل و اساس بر این است که یادگیری از طریق تجربه و به وجود آوردن بستر مناسب صورت گیرد. در این روش می بایست به صورت عملی و در بستر زبان را آموخت و از منابعی که در آن حواس شنیداری و بصری ما را درگیر میکنند بهره گرفت.

 

اکنون مفتخریم که برای نخستین بار روش یادگیری موقعیتی و کلاسیک را در هم آمیخته ایم و با بهره گیری از فعالیت های مختلف، و قرار دادن زبان آموزان در موقعیت هایی که در آن ها به ناچار از مهارت های زبان خود استفاده کنند، بستری را به وجود آورده ایم تا شما بتوانید زبان دوم را کاربردی و اصولی بیاموزید.